Stans- draai- en freesonderdelen

Het scala reikt van het ontbramen tot het vergladden van het oppervlak, het doelgericht kantenverronden van de riemnokken tot het polijsten van hoogwaardige componenten voor de motorsport.

Gestanste onderdelen

Na het stansen moeten de onderdelen meestal worden ontbraamd, geslepen en vaak worden voorbehandeld om ze vervolgens te coaten of te verchromen. Tevens moeten de onderdelen met stans-olie ook worden ONTVET.

Bij gestanste delen zoals dunne platen of ringen moeten de randen meestal ONTBRAAMD of AFGEROND worden. Dit optimaliseert de assemblage- en bewerkingseigenschappen en levert een belangrijke bijdrage aan de latere bedrijfszekerheid van de onderdelen.

Gedraaide en gefreesde onderdelen

Voor de oppervlaktebewerking van meer complexe gefreesde onderdelen met gaten en openingen wordt het glijslijpen ingezet.

De MULTIVIBRATOREN van de MV-serie zijn de juiste keuze voor het fijnslijpen of polijsten van onderdelen met moeilijk te bewerken contouren.

Bij tandwielen is het vaak een kwestie van het vergladden van de tandflanken of het afronden van de tandranden. In het geval van bewerkte tandwielen wordt de wrijvingswaarde aanzienlijk verlaagd.

Gedraaide en gefreesde onderdelen worden vaak GEREINIGD van koelvloeistof, vet of snijolie, ONTBRAAMD en de bramen die ze bevatten worden verwijderd.

GLIJSLIJPEN

Voor gedraaide en gefreesde onderdelen wordt voornamelijk de glijslijptechniek gebruikt. Onze specialisten kennen de eisen van vele succesvolle toepassingen en realiseren snel toepassingsspecifieke oplossingen voor de oppervlaktebewerking. Daarbij houden ze altijd oog voor de integratie in de productieprocessen van de klant en de economische efficiëntie.

Het resultaat: Oppervlakken worden optisch verbeterd, de oppervlakteruwheid wordt aanzienlijk verbeterd. Hierdoor vaak een hoger rendement bij b.v. speciale pompen en betere loopeigenschappen van draaischijven.

Sales manager